Perspectiva corectă asupra vieţii


M-am hotărât să încep acest articol cu un poem scris de Maica Tereza deoarece prin profunzimea lui, ne arată cum ar trebui să ne ghidăm paşii în viaţă, atât în interacţiunea cu ceilalţi dar şi în luarea deciziilor zilnice astfel încât să avem o viaţă armonioasă şi plină de iubire.

“Oamenii sunt adesea nerezonabili, ilogici şi egocentrici;

totuşi iartă-i!

Dacă eşti bun, s-ar putea ca oamenii să te acuze de egoism, de gânduri ascunse;

totuşi fii bun!

Dacă ai succes, vei câştiga câţiva prieteni falşi şi câţiva duşmani adevăraţi;

totusi fii plin de succes!

Dacă eşti onest şi franc, s-ar putea ca oamenii să te înşele;

totuşi fii onest şi franc!

Ceea ce poate clădeşti în câţiva ani, alţii s-ar putea să distrugă într-o noapte;

totusi clădeşte!

Dacă găseşti seninătatea şi fericirea, alţii s-ar putea să fie geloşi;

totuşi fii senin şi fericit!

Binele pe care-l faci azi, oamenii s-ar putea ca mâine să-l uite;

totusi fă binele!

Da tot ce ai mai bun din tine, cu toate că ceilalţi nu o să aprecieze efortul;

totusi dă tot ce ai mai bun din tine!

Vezi tu, analiza finală, este între tine şi Dumnezeu;

…nu era niciodată între tine şi ei, oricum!”

Un frumos citat din Biblie, subliniază exact acelaşi lucru, şi anume să fi cu gândul la Dumnezeu când interacţionezi cu semenii: “Veniti, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc, însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau, străin am fost şi M-aţi primit; gol am fost şi M-aţi îmbrăcat, bolnav am fost şi M-aţi cercatat, în temniţă am fost şi aţi venit la Mine. Atunci adepţii îi vor răspunde zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ti-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau gol şi Te-am îmbrăcat? Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit la Tine? Iar Impăratul răspunzând va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintre aceşti fraţi ai Mei prea mici, Mie Mi-aţi făcut.” (Matei 25, 31-41).

Aşadar, de fiecare dată când faci o faptă bună, nu o faci pentru a creşte în ochii cuiva ci pentru că analiza finală este între tine şi Dumnezeu. Învăţa cum să-i tolerezi pe ceilaţi, cum să-i accepţi necondiţionat şi să-i iubeşti, pentru a avea astfel o legătură profundă cu Dumnezeu şi pentru a primi mereu în viaţa ta lumina şi iubirea Lui nelimitată.

Daniela Teodora, Onca – psiholog.

Artist imagine 1: http://samyaphotography.deviantart.com/

Artist imagine 2: http://healzo.deviantart.com/gallery/?offset=168#/d2gg5dg

3 răspunsuri la „Perspectiva corectă asupra vieţii

Lasă un răspuns

