Cea mai eleganta modalitate de a te vinde

Standard

De cele mai multe ori cand intalnim sintagma ‘a te vinde’ o resimtim intr-o maniera negativa care ne determina sa respingem automat aceasta idée. Dar ce poate fi asa rau in a te vinde? (Bineinteles, atat timp cat vinzi ceea ce trebuie.)

Abraham Lincoln in scrisoarea lui plina de sugestii pretioase adresata directorului scolii unde urma sa invete fiul sau, adauga un indemn bun de luat in seama de fiecare dintre noi: “Invatati-l [pe fiul meu] sa-si vanda creierul celor care dau mai mult, dar niciodata sa nu puna pret pe sufletul si inima lui.” Sa vedem insa cum putem sa ne vindem mintea. Cea mai buna strategie de a vinde un produs nou este de a-i face reclama, altfel apare riscul de a trece neobservat si cu siguranta nu va aduce niciun profit.

Asadar daca vrei sa profiti de pe urma mintii si a talentelor tale, trebuie sa stii cum sa te promovezi. Urmeaza urmatoarele 3 etape pentru a te prezenta impecabil posibililor angajatori:

  1. Nu te eticheta dupa posturile detinute – trebuie sa te definesti dupa talentele detinute, dupa abilitatile si competentele obtinute de-a lungul experientei tale in munca. Cand te prezinti ca o persoana orientata spre solutii care poate rezolva probleme indiferent de departamentul in care apar si indiferent de atributiile postului tau, te deschizi spre noi oportunitati care te vor evidentia intr-un mod pozitiv.
  2. Fii constient de talentele tale unice si abilitatile transferabile – vezi ce anume te diferentiaza de colegii tai, vezi care sunt acele abilitati care iti aduc un plus de valoare la locul de munca si verifica cum le poti transfera si pentru alte roluri sau posibile functii superioare.  Angajatorii intotdeauna apreciaza o persoana care poate face fata si altor atributii decat celor specifice postului ocupat.
  3. Subliniaza rezultatele competentelor tale – atat timp cat poti scoate in evidenta beneficiile datorate competentelor tale esti pe drumul cel bun in promovarea de sine. Vezi care sunt rezultatele cantitative si cele calitative ale muncii tale si apoi implica-te in noi proiecte fara frica de esec sau nevoia de a fi perfect. Este cea mai sigura modaliate de a supravietui intr-o piata a muncii caracterizata de competitie, cu rapide schimbari tehnologice si cu industrii vechi care dispar peste noapte.

Inabilitatea sau indisponibilitatea angajatilor de a-si dezvolta talente multiple nu-i va face

decat sa ramana in umbra si cu siguranta nu vor deveni un element indispensabil din componenta unei firme.

Trebuie sa-ti cunosti adevarata valoare, sa faci tot posibilul sa ti-o potentezi iar apoi sa stii sa te prezinti persoanelor care au un cuvant de spus in cariera ta profesionala, deoarece aceasta este cea mai eleganta modalitate de a te vinde.

Daniela Teodora Onca

Consilier in Cariera si Orientare Profesionala

Puteti gasi acest articol si alte articole interesante din acelasi domeniu pe site-ul: www.psihoselect.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s