Comportamente contraproductive la locul de munca


Organizatiile isi stabilesc un set de valori care dicteaza care comportamente sunt acceptate la locul de munca si care nu. Daca in mod constant nu ti se inmaneaza responsabilitatea unor proiecte majore sau intotdeauna esti ultimul cand vine vorba de promovare, ar fi util sa-ti analizezi propriul comportament de la locul de munca. S-ar putea ca ceva din ceea ce faci tu sa-ti puna piedici in a obtine succesul dorit in cariera. Dintre comportamentele neadecvate si neproductive la locul de munca, cel mai important impact negativ il au:

  1. Barfa – cel mai indicat este sa ti pentru tine informatiile si detaliile intime care ti-au fost confesate in particular sau pe care le-ai aflat pe calea zvonurilor, deoarece ceea ce descrii te defineste mai bine pe tine si nu persoana barfita. Tine minte, tot ceea ce vorbesti si faci la un moment dat, te defineste.
  2. Neimplicare in munca si nerespectarea termenelor limita – daca constant te bazezi pe altcineva pentru a-ti face munca, daca niciodata nu-ti termini la timp sarcinile inmanate si iti lipseste un simt al urgentei, atunci nu ai de ce sa te miri ca nu esti printre cei propusi pentru promovare. Angajatorii apreciaza angajatii care pot lua usor decizii si care identifica cele mai bune alternative pentru diferite proiecte si sarcini.
  3. Lipsa initiativei si a auto-motivarii – cand esti bun la ceea ce faci s-ar putea sa fii tentat sa te complaci in situatie si te mentii in zona de comfort. Insa daca vrei sa ai succes in cariera trebuie sa fii constient ca mereu este ceva nou de invatat si ca motivatia ta intrinseca este cea care trebuie sa te determine sa faci pasii urmatori spre dezvoltarea ta  continua.responsabilitate2
  4. Ascunderea erorilor sau neasumarea vinei – plasarea erorilor asupra colegilor si incercarea de a ascunde propriile greseli pe langa ca distruge armonia lucrului in echipa, iti poate distruge si cariera. Oricine face greseli insa pasul corect care trebuie facut este asumarea responsabilitatii si invatarea prevenirii altor posibile erori in viitor.
  5. Comunicare deficitara – abilitatea de a-ti transforma gandurile in comunicare verbala sau scrisa este una dintre cele mai apreciate abilitati de care poate dispune un angajat. Trebuie sa-ti afisezi intr-un mod coerent si inteligibil ideile pentru ca acestea sa fie luate in considerare si implicit sa cantareasca in favoarea ta in orice situatie la locul de munca (evaluarea performantelor, promovare, etc.)

Alte comportamente contraproductive la locul de munca sunt: nevoia de a castiga de fiecare data, sarcasmul constant, negativitate, judecarea celorlalti, a nu-ti cere scuze cand gresesti, a nu asculta cand ceilalti vorbesc, a intrerupe constant comentariile colegilor, a gasi mereu scuze, etc.

Iesi putin din mintea ta si incearca sa te vezi prin ochii colegilor, prin ochii sefului. Cere feedback colegilor in legatura cu comportamentul tau. Fa acest lucru doar daca esti deschis la orice au de obiectat colegii si daca esti dispus sa te schimbi astfel incat comportamentul tau sa nu-ti mai puna piedici in succesul in cariera.

Daniela Teodora Onca

Consilier in Cariera si Orientare Profesionala

Puteti gasi acest articol si alte articole interesante din acelasi domeniu pe site-ul: www.psihoselect.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s