Cum distrugi motivatia angajatilor


Motivatia este un subiect foarte cuprinzator cu sute de teorii si tot atatea tehnici si metodologii de motivare a oamenilor. Unii angajatori nici nu realizeaza ca isi demotiveaza echipa iar incercarea de a imbunatati moralul angajatilor nu este nici usoara si nici predictibila. Totusi acest lucru este reversibil odata ce observi care sunt aspectele care trebuie corectate la tine – angajatorul – astfel incat sa restabilesti motivatia si implicarea in munca a angajatilor tai.

Unele dintre modalitatile prin care scazi – in mod inconstient – moralul angajatilor tai sunt:

  1. Setarea pe erori si greseli indiferent cat sunt de nesemnificative. Angajatul isi pierde increderea in sine si este mai predispus la a gresi.

–          noua atitudine: asteapta-te la rezultate bune ale angajatilor si concentreaza-te mai mult pe recunoasterea si aprecierea rezultatelor performante.

2. Aplicarea inechitabila si incorecta a politicilor companiei – aceleasi reguli, asteptari si actiuni disciplinare trebuie aplicate pentru fiecare angajat. Favorizarea si simpatizarea explicita a unor angajati este usor sesizabila de catre ceilalti si inevitabil apar nemultumiri si pierderea motivatiei de implicare in munca din moment ce nu se simt la fel de valorosi ca si “preferatii” sefului.

–          noua atitudine: cultivarea unei imagini de sine puternica si transmiterea unui grad inalt de integritate in cadrul companiei.

3. Ignorarea ideilor/sugestiilor angajatilor – daca sugestiile angajatului sunt constant trecute cu vederea sau respinse din start fara nici o explicatie, acesta nu va mai fi motivat sa gaseasca solutii la probleme ori sa genereze idei posibil valoroase pentru companie.

–          noua atitudine: valorizarea propunerilor angajatilor si increderea in gandirea si judecata fiecarui membru al echipei.

4. Incalcarea dreptului de confidentialitate  – orice relatie se construieste pe incredere iar odata ce aceasta este tradata – in mod inconstient in majoritatea cazurilor – este dificil s-o mai restabilesti.

–          noua atitudine: cultivarea unui mediu plin de incredere in care angajatul sa se simta in siguranta.

Alte modalitati de a-ti aduce angajatii cu moralul la pamant sunt: setarea de obiective

nerealizabile si penalizarea angajatilor pentru nerealizarea acestora; chestionarea in legatura cu aspectele asupra carora angajatul nu are control si putere de decizie; tratarea angajatilor ca pe copiii mici si setarea de reguli pentru toata echipa din cauza comportamentului neadecvat al unor angajati, etc.

Tine minte ca atitudinea este contagioasa iar singurul lucru pe care-l vor angajatii de fapt este sa se simta utili, apreciati si valorificati. Daca combini aceste doua aspecte – noua ta atitudine plus nevoile angajatilor – poti fi sigur ca vei avea o echipa motivata, implicata si performanta.

 

 

Daniela Teodora Onca

Consilier in Cariera si Orientare Profesionala

Puteti gasi acest articol si alte articole interesante din acelasi domeniu pe site-ul: www.psihoselect.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s