Vitamina C

Standard

 

Vitamina C este esentiala pentru organism.Dintre functiile sale, cele mai importante sunt urmatoarele:
– stimuleaza imunitatea;
– incetineste imbatranirea organismului;
– diminueaza riscul de cancer;
– contribuie la procesul de formare si de regenerare a oaselor;
– mentine sanatatea vaselor de sange, prin aceasta contribuind major la buna functionare a sistemului cardiovascular;
– contribuie la producerea colagenului, intarziind aparitia ridurilor si accelerand procesele de cicatrizare;
– creste randamentul de absorbtie a fierului;
– are efect de tonic al sistemului nervos si tonic general;
– intervine in metabolismul mai multor substante si participa la crearea unor compusi vitali (neurotransmitatori, hormoni steroidici etc.).

 

 

Care sunt cele mai bune surse naturale de vitamina C disponibile noua?

Locul 10: Kiwi. Are, in plus, vitamina E si pro-vitamina A din belsug.

Locul 9: Broccoli. Consumati-l crud pentru a beneficia de vitamina C din el. Este perfecta ca si furnizor de fier, datorita concentratiei ridicate de vitamina C (90 mg la 100 de grame) si faptului ca este leguma cea mai bogata in fier.

Locul 8: Varza rosie. Pe langa vitamina C, contine si pigmenti puternic antioxidanti (in principal resveratrol).

Locul 7: Ardeiul gras. Este de aproape 2 ori mai bogat in vitamina C decat kiwi si lamaile!

Locul 6: Coacazele negre. Contin 180-200 mg de vitamina C la 100 de grame.

Locul 5: Scorusul de munte. Fructele lui rosii au tot in jur de 180-200 mg de vitamina C la 100 de grame. Acest arbore face parte din familia rozaceelor, fructele sale asemanandu-se cu macesele nu doar ca aspect, ci si in privinta proprietatilor.

Locul 4: Patrunjelul. In 100 de grame de patrunjel verde avem 210-220 mg de vitamina C.

Locul 3: Iarba grasa. Aceasta are 250 mg de vitamina C la 100 de grame. In plus, este foarte bogata in Omega 3.

Locul 2: Catina. Concentratia sa este de 600 mg la 100 grame fruct.

Locul 1: Macesele. Desi per total nu egaleaza puterea antioxidanta a catinei, in general o depasesc cand vine vorba despre vitamina C. Concentratia lor este de 1% (1000 mg la 100 de grame)!

 

(autor: Liviu Deculescu; sursa articol: www.top-shop.ro)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s