Cele mai eficiente 3 strategii de invatare

Standard

brain_600AUTOCUNOASTERE:

Memoria noastra reprezinta o impresionanta simbioza intre a iuta, a-ti aminti si a invata, o interactiune remarcabila intre aceste 3 procese.

Astfel aspectele care caracterizeaza sistemul mnezic sunt:

impresionanta capacitate de stocare a informatiei (ai putea spune, nelimitata chiar);

– cu cat inveti mai multe cu atat se extinde mai mult (ai putea crede ca e invers, ca la memoria calculatorului – pe pc cu cat stochezi mai mult cu atat ai mai putin spatiu);

– proces de aducere aminte „defectuos”, susceptibil de a prezenta erori (voi vorbi intr-un alt articol de amintirile false);

– aducerea aminte a informatiilor din memorie este un proces activ care modifica stadiul ulterior al memoriei;

– ceea ce ne aducem aminte este enorm influentat de mediu, experienta, emotie, stari fiziologice;

– daca acum faci un efort sa-ti aduci aminte o informatie anume, aceasta informatie devine mai accesibila in memorie (mai proaspata) pentru o reamintire viitoare;

Astfel, pentru a identifica care sunt cele mai eficiente strategii de invatare – si care vor face din memoria noastra un sistem (mai) de incredereJohn Dunlosky, profesor de psihologie cognitiva la Universitatea din Washington – impreuna cu echipa lui – a depus o munca enorma in meta-analizarea studiilor existente pana acum a tot ceea ce inseamna proces de invatare.

Ceea ce au gasit ca fiind eficient a fost:

1. Spatierea sau invatarea distribuita – impartirea materialului de invatat pe o perioada mai lunga de timp.

X invata cu 2 zile inainte de examen. Y isi distribuie cursul de invatat pe tot semestrul? Care va lua nota mai mare? Probabil amandoi vor lua cam aceeasi nota, insa X peste o saptamana sau chiar 2 zile nu va avea habar ce a invatat. In schimb Y a stocat informatia in memoria de lunga durata putandu-se folosi de cunostintele invatate pe o perioada indelungata de timp.

2. Intercalarea – implica distribuirea materialului de invatat si iar apoi, la exersarea notiunilor insusite, amestecarea ordinii sectiunilor invatate.

In mod normal, un copil care invata adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea ca sa-si exerseze noile abilitati numerice face pagini intregi de adunari, de scaderi, etc. pana ii ies pe ochi si pe urechi, cand de fapt cele 4 operatii ar trebui intercalate pe foaia de exersare a noilor abilitati.

3. Auto-testarea – probabil este cea mai eficienta. Generarea de intrebari si raspunsuri pe baza materialului citit; incercarea reactualizarii din memorie a materialului o singura data citit; notarea  cuvintelor cheie si apoi incercarea definirii notiunilor notate, etc.

Cele mai putin eficiente sunt: citirea repetata a materialului de invatat, sublinirea pe text, luarea de notite elaborate, sumarizarea in scris a textului citit.

Ghici ce? Toate aceste 4 tehnci ineficiente de mai sus le-am folosit pe parcursul celor 18 ani de scoala. Pun pariu ca multi dintre voi ati facut la fel, din pacate.

In scoala ar trebui sa invatam prima data cum sa invatam, dar nimeni nu ne invatam CUM numai ne cere SA.

DEZVOLTARE PERSONALA (daca ai chef 😉 ):

– daca te gandesti sa inveti o noua abilitate, „pune-ti bete-n roate” cu ajutorul celor 3 strategii eficiente de mai sus;

– daca esti parinte, ingreuneaza procesul de invatare a copilului tau prin cele 3 strategii eficiente, deoarece va culege roadele efortului sau si pe termen scurt si pe termen lung.

Book_Rapid-eLearning

Anunțuri

Un gând despre &8222;Cele mai eficiente 3 strategii de invatare&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s