De ce nu o sa ma crezi nici in ruptu’capului


alex-gregory-something-s-just-not-right-our-air-is-clean-our-water-is-pure-we-all-geAUTOCUNOASTERE:

Am vorbit intr-o postare anterioara despre dificultatea cu care putem sa schimbam parerea cuiva. Azi vin cu unele completari pentru a vedea de ce este atat de greu  sa schimbam ceea ce ceilalti cred.

In cartea sa, „Acum esti mai putin prost.”(You are now less dumb.), David McRaney spune ca odata ce o credinta este adaugata colectiei tale de credintei, incepi s-o protejezi.

Atunci cand esti confruntat cu informatii contrare a ceea ce crezi deja incepi sa-ti protejezi propria credinta si faci acest lucru instinctiv, inconstient.

Cand crezi ceva nu cauti dovezi care sa confirme sau sa infirme informatia, ci o iei ca fiind adevarata deoarece iti apartine.

Cand cineva iti prezinta o noua viziune (cum am facut eu in articolul despre remediile homeopate), incercand sa-ti dizolve perceptia gresita asupra unui lucru, se intampla exact lucru opus, iti intareste credinta in lucrul perceput gresit.

Acest efect este numit in psihologie „efectul de rateu” (the backfire effect). De aceea nu o sa ma crezi nici in ruptu’capului cand o sa-ti expun ceva contrar parerilor tale. Si cu cat incerci sa aduci mai multe dovezi sa-ti sustina punctul de vedere cu atat mai mult celalalt va crede ca el are dreptate. Asta face acest efect de rateu, ii adanceste pe cei doi in credintele pe care le aveau original.

Cu toate acestea, imi asum riscul de a-ti arata lucrurile pe care le-am descoperit si eu (nu le stiam cand m-am nascut, nu le stiam nici acum 10 ani).

Probabil o sa incetezi sa-mi mai citesti blogul, desi tot ceea ce incerc eu este sa-ti ofer unelte pentru a-ti dezvolta gandirea critica astfel incat sa iei deciziile corecte cand vine vorba de sanatatea ta si a familiei tale, siguranta ta si a familiei tale, si in final starea ta de bine si a familiei tale. 🙂

DEZVOLTARE PERSONALA (daca ai chef 😉 ):

pune sub semnul intrebarii ceea ce crezi;

cauta sursa care te-a facut sa crezi acel lucru;

– cauta cat de demna de incredere este sursa;

– cauta numarul suficient de dovezi, pro si contra a ceea ce crezi;

fii dispus sa renunti la o credinta a ta daca aceasta se dovedeste a fi falsa.

04-10-2013-00-Leadership-Quotes

2 răspunsuri la „De ce nu o sa ma crezi nici in ruptu’capului

  1. Pingback: Cel mai puternic drog din univers | Blogul Onca·

  2. Pingback: Sigur Pamantul e rotund? | Blogul Onca·

Lasă un răspuns

