Ce mi-ar fi placut sa stiu inainte sa am copii

Standard

copii„Mi-ar fi placut sa stiu ca comportamentul copiilor mei este un limbaj – ca actiunile si cuvintele lor imi spuneau ceva despre ce simteau sau gandeau.

Mi-ar fi placut sa-mi reamintesc ca dimineata nu se trezeau cu gandul sa ma frustreze.

Mi-ar fi placut sa stiu ca maraielile sau exploziile emotionale inseamna ca sunt obositi, flamanzi, plictisiti sau frustrati la randul lor.

Mi-ar fi placut sa stiu ca au nevoie de un adult ca sa-si gaseasca cuvintele pentru a exprima ceea ce-i deranjeaza. Si sigur nu aveau nevoie de un adult frustrat.

Mi-ar fi placut sa stiu mai multe despre psihologia dezvoltarii, despre dezvoltarea creierului si comportament.

Mi-ar fi placut sa stiu ca a creste este un proces incet. Mi-ar fi placut sa stiu ca fiecare stagiu developmental are modul unic de a vedea lumea.

Mi-ar fi placut sa stiu ca adesea ei vad lumea foarte diferit de mine.

Mi-ar fi placut sa ascult mai mul ceea ce conta pentru inima, spiritul si personalitatea copiilor mei decat sa ma ingrijorez de ceea ce vor zice altii despre comportamentul lor.”

(Dawn Hallman – director executiv la Dallas Association for Parent Education, http://www.dallasparents.org)

transformi copiii„Nu trebuie sa-ti transformi copiii in oameni formidabili. Trebuie doar sa le reamintesti ca SUNT oameni formidabili. Daca faci asta in mod consistent din ziua in care s-au nascut o sa te creada usor.”

(William Martin)

Un gând despre &8222;Ce mi-ar fi placut sa stiu inainte sa am copii&8221;

  1. caniparola1

    Reblogged this on Copine 1 and 2 and commented:
    I’m reblogging this rather shamefacedly after exploding at my son for not wanting to do some homework that involved recopying something he’d already written – I wish I’d read it before! Google translates the Afrikaans like this (more or less): „What I Would Have Liked to Have Known Before I Had Children”, followed by some wise words from different writers. The blog is well worth looking at if you are interested in self -knowledge and personal development.

Lasă un răspuns

