Florina Pop, un om al oamenilor


1235321_671725049512585_726974119_nIn facultate, am avut ocazia sa lucrez cu Flory la cateva proiecte de grup. Atunci am vazut de cata determinare, seriozitate si munca de calitate poate da cineva dovada. In plus, am avut norocul sa fiu in grupa cu ea atunci cand am urmat modului de psiho-oncologie si sa vad cu cata empatie si compasiune este inzestrat acest minunat om. Probabil de atunci, de la primul contact cu bolnavii de cancer, Florina s-a decis, in sinea ei, sa devina un om al oamenilor, un om dedicat semenilor.

O sa vezi in randurile de mai jos cat de complexa si luminoasa este personalitatea Florinei.

Interviu cariera, autocunoastere si dezvoltare personala

1. Spune-mi cateva cuvinte despre tine.
Permite-mi sa marturisesc faptul ca, imi este greu sa ma descriu sau sa vorbesc despre mine si, de cele mai multe ori, prefer sa ii ascult pe ceilalti, insa pentru a raspunde la intrebare, indraznesc sa spun ca, tin foarte mult la tot ce inseamna dezvoltare personala, la acceptarea neconditionata, imi place mult sa aleg ce imi doresc, fara a judeca ceea ce nu aleg. De asemenea, mai cred ca, doar dragostea pe care o daruim mai departe, e si cea pe care o pastram pentru noi insine.

2. Ce ai studiat si ce ai absolvit?
Am studiat Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, sectia Psihologie la Universitatea Babes-Bolyai si am absolvit Masteratul de Psihologie Clinica, Consiliere Psihologica si Psihoterapie in cadrul aceleasi Universitati.

3. Prin ce locuri de munca ai trecut pana acum? Care sunt acestea?
Inainte de un loc de munca oficial, am facut foarte mult voluntariat in diverse Institutii care au avut legatura cu domeniul Psihologiei, iar primul loc de munca a fost la Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) in domeniul resurselor umane (in acelasi timp urmam si cursurile de la masterat). A fost un loc de munca caruia ii voi ramane vesnic recunoscatoare, deoarece consider ca, a avut un impact extrem de pozitiv asupra dezvoltarii profesionale, dar si personale.

4. Unde lucrezi acum/pe ce post?
Momentan, lucrez la Institutul Oncologic Prof Dr I. Chiricuta (Cluj Napoca) ca si psiholog clinician, intorcandu-ma astfel la prima mea dragoste psihologia clinica si psihoterapia.

psychooncology

5. Cum decurge o zi din viata ta la locul de munca?
O zi din viata mea incepe destul de dimineata, mai exact in jurul orei 7.30 si se centreaza in cea mai mare parte pe interventia psihologica in cazul persoanelor cu boli oncologice, incluzand intr-o mai mica masura si activitati de cercetare si finalizandu-se dupa minim 9-10 ore de munca

6. Care este cea mai mare provocare in munca ta?
Cred ca, cea mai mare provocare in munca mea este relationata cu activitatea de psiholog intr-un Institut Oncologic, iar mult mai mult de atat, fiecare om intalnit e o provocare, caci bucuria omului e chiar omul, nu-i asa?:)

7. Care este cel mai satisfacator lucru in munca ta?
Cel mai satisfacator lucru in munca mea cred ca, este legat tocmai de profesia de psiholog clinician. Pentru mine indraznesc sa spun ca, este cea mai frumoasa meserie din lume.

8. Ce abilitati crezi ca te fac sa ai succes in munca ta?
Nu stiu daca am succes in munca mea, desi imi place mult ceea ce fac si am totusi un permanent feedback pozitiv si poate (cred eu, nu inseamna ca, asa si trebuie sa fie) faptul ca, lucrez la dezvoltarea mea personala de ani buni, la acceptarea neconditionata vreau sa cred ca, am o capacitate de a asculta si empatiza destul de dezvoltata…..

10841530_892183410800080_2136588446_n
9. Ce abilitati crezi ca ar mai trebui sa-ti dezvolti pentru a fi si mai performant/a in munca ta?
Probabil sa tin cont de cele care vreau sa cred ca, exista déjà ca si fundament si sa continui cu “updatarea” continua informationala si procedurala din domeniul interventiilor psiho-oncologice.

10. Care este impactul muncii tale asupra celorlalti?
Vreau sa cred ca, munca mea este suficient centrata pe construirea unei bune relatii terapeutice (stim din studii ca, 30% din eficacitatea terapiei o are relatia terapeutica, si abia 15% tehnica folosita), dar si de o interventie psihologica evidence based, insa in acelasi timp extrem de adaptata pacientului (terapia eficienta cred ca, e cea in care stiinta se imbina cu “arta”). Nu cred in totalitate in retete pas cu pas si doar atat, sau in protocoale extreme de rigide. Consider ca, atata timp cat exista o conceptualizare clinica riguroasa, ajuta mult mai mult sa utilizam un ecletism procedural si sa ne straduim sa fim cat mai creativi si prezenti autentic in procesul terapeutic.

11. Ce experiente, carti, filme, etc. te-au ajutat sa te cunosti mai bine?
Ca si experienta consider ca, a avut un impact foarte mare faptul ca, de la varsta de 11 ani am fost nevoita ca sa spun asa, sa ma descurc singura, fara parintii aproape, iar de la 15 ani sa am grija de surioara mea draga cu 4 anisori mai mica…daca ma uit in urma, nu a fost deloc usor, dar, poate a fost… “inaltator”…
Legat de materialele formale si informale care m-au ajutat cred ca, tot ceea ce am parcurs in anii de facultate si masterat au contribuit in a ma cunoaste mai bine.

10841242_892183497466738_112216869_n

12. Spune-mi ce faci pentru a te dezvolta personal. Ce carti citesti/ne recomanzi; ce cursuri ai facut; ce bloguri urmaresti; cum iti cultivi creativitatea; etc.?
Pentru a ma dezvolta personal incerc sa imi reamintesc valorile personale si sa citesc cat mai mult.
Ca si materiale fundamentale (cel putin eu asa consider) si pe care, indraznesc sa le recomand cu toata increderea pe mai departe ar fi:
1. Carti: Sonja Lyubomirsky -Cum sa fii fericit. O abordare stiintifica pentru a avea viata pe care ti-o doresti; Harriet Lummis Smith -Secretul multumirii; Eric-Emmanuel Schmitt-Oscar si Tanti Roz; Albert Ellis, Robert A. Harper- Ghid pentru o viata rationala; Irvin D. Yalom- Darul psihoterapiei; Tara Bennett-Goleman- Alchimia emotionala; Dalai Lama (conversatii cu Rajiv Mehrotra) – Despre fericire, viata si multe altele;
2. Filme: Thursdays with Morrie, My life without me, The fault in our stars, The best exotic Marigold Hotel, The pursuit of happiness.

13. Motto-ul dupa care te ghidezi in viata.
Ar fi mai multe, si tare as vrea sa le amintesc, insa, cel mai important pentru mine este cel din Corinteni 13:1:
“…Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate; dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mandrie, nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar, acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul…”

si, de asemenea,

Poezia lui R. Kipling: “Daca”.

Yvy Baker Priest: “Pamantul este rotund si ceea ce pare a fi sfarsitul lumii, poate fi in acelas timp inceputul”.

14. Cine e modelul tau in viata. De ce? Ce te atrage la aceasta persoana?
Din pacate, nu am gasit un model pana acum cel putin. Am invatat de la foarte multi oameni intalniti pana acum foarte multe lucruri, insa nu pot spune doar despre un om anume ca, este modelul meu in viata…

15. Spune-mi te rog 3 calitati pe care le iubesti la tine si 3 pe care le apreciezi la cei din jur.
Hm….grea intrebare…foarte grea……insa, vreau sa cred (si, sper sa fie si astfel) ca, ascultarea, empatia si acceptarea neconditionata le apreciez mult…insa, la ceilalti, putem gasi atat de multe lucruri diferite si de apreciat
…..asa cum spunea si Stephen R. Covey “ Sa atingi sufletul unei alte fiinte umane inseamna sa mergi pe pamant sfant.”

10818654_892183457466742_406676460_n

16. “Lumea ar fi un loc mai bun daca…” te rog continua proprozitia.
Lumea ar fi un loc mai bun daca am tine mai mult cont de stilul de viata sanatos, de stilul de gandire rational/functional si de evolutia noastra spirituala.

17. Spune-mi un lucru pe care il faci si care te ajuta sa iti gasesti pacea interioara si relaxarea deplina.
Mmmm..imi place mult natura, caci mi se pare ca, ne serveste cu “pahare de liniste” dar un lucru pe care il fac si care cred ca, ma ajuta sa imi gasesc pacea interioara si relaxarea deplina este de a sta o data pe saptamana timp de 2 ore, doar cu mine insami si de a reflecta, citi, scrie…

10735772_892183524133402_372480022_n
18. Cum te putem gasi (daca vrei sa fi gasit/a):

-link website: http://www.iocn.ro/PENTRU-PACIENTI/Servicii/Servicii-psihologice/Psiholog-Florina-Pop–eID440.html
-link blog: http://ganduriprintreuneleranduri.blogspot.ro/
-link facebook: https://www.facebook.com/florina.pop.21
-link Pinterest: http://www.pinterest.com/florina23/

Daca vrei sa mai adaugi ceva, fa-o te rog.

Ceea ce as mai avea de adaugat este ca, multumesc enorm pentru aceasta oportunitate de interviu. Mi-a facut o reala placere si simt ca, modul in care a fost construit interviul a ajutat in sine la dezvoltarea personala Urmaresc oricum, cu deosebit interes blogul tau.

10454898_800700483281707_2387277990972034571_oEu iti multumesc Flory. Esti un exemplu concret care ne arata ca munca sustinuta si credinta in ceva anume (in cazul tau, in oameni) te duc cu pasi siguri spre succes. Succesul in cazul tau este si faptul ca ai un loc de munca prestigios, pe care il meriti si pe care l-ai castigat prin voluntariatele facute si prin expertiza castigata in anii de scoala.

Dar succes inseamna si faptul ca persoanele ies din cabinetul tau cu inima plina de speranta si cu o pace calda in suflet.

Multumesc, Flory! 🙂

Un răspuns la „Florina Pop, un om al oamenilor

  1. Pingback: Elena Ion, elementul de gratie al evenimentului tau special | Blogul Onca·

Lasă un răspuns

