Creierul autist este suprasolicitat – Teoria Lumii Intense

Standard

DSC_01301Un nou studiu (Velázquez & Galán, 2013) arata ca atunci cand creierul unui copil autist se odihneste (nu este implicat in nici o activitate cognitiva) produce in medie cu 42% mai multa informatie decat creierul unui copil non-autist.

Acest studiu vine in sprijinul unei teorii relativ noi asupra autismului (Markram et al., 2007), si anume – „Teoria lumii intense” care sustine ca autismul nu reprezinta un deficit mental ci o suprasolicitare mentala. Propunatorii teoriei sustin ca autismul este o combinatie de hiper-perceptie, hiper-atentie si hiper-memorie.

Din cauza acestei suprasolicitari copiii cu autism par a fi retrasi in lumea lor si detasati social. Insa, toate functiile mentale ale lor lucrand la capacitate maxima, bombardandu-i cu o aglomerare de informatie, nu le permite sa interactioneze eficient cu semenii.

Acest studiu recent, din 2013, publicat in Frontiers in Neuroinformatics, prezinta datele obtinute comparand datele la copii autisti si non-autisti obtinute prin magnetoencefalografie (MEG – masoara curentii electrici din creier).

Concluzia la care ajung autorii studiului este ca principala diferenta dintre creierele autiste si non-autiste este ca primele produc cu 42% mai multa informatie in lipsa unor stimuli senzoriali relevanti.

Daca aceasta noua teorie este corecta va avea implicatii majore asupra tratamentului si interventiilor in caz de autism. Aceasta teorie sugereaza ca unele tratamente curente care merg pe cresterea functionarii neuronale in cazul copiilor cu autism – sunt incorecte.

In schimb, autorul teoriei, Markram et al. (2007) propune ca, acesti copii sa fie introdusi intr-un mediu calm unde adevaratele lor puncte forte sa poata iesi in evidenta:

Sindromul Lumii Intense sugereaza ca persoana cu autism este un individ cu abilitati remarcabile si mult peste medie datorita unei perceptii, atentii si memorii sporite. Interventiile potrivite vor pune in evidenta persoane cu adevarat supra-dotate intelectual.”(Markram et al., 2007).

Daniela Teodora Seucan – profesor psihopedagog 

Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Satu Mare

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s