Robotii in terapia autismului

Standard

PM2567593@IF081112Topc-07

De curand am absolvit un curs de Neurostiinte Cognitive in Robotica si inca sunt uimita de cat de putine stiam despre felul cum sunt creati robotii si perfectionati incat sa semene cat mai bine cu oamenii, si nu doar in aparenta ci si in „gandire”, „simtire” si „comportament”.

Robotica este știința care se ocupă cu tehnologia, proiectarea și fabricarea roboților. Denumirea de robot a fost introdusa pentru prima oara de către Karel Čapek în anul 1921 în lucrarea sa „Roboții universali ai lui Rossum”, plecând de la cuvântul ROBOTA, munca, activitate de rutina, preluat de către Isaac Asimov, în povestirea științifico-fantasticăFuga în cerc” (1941). (Definitie preluata de pe Wikipedia)

De curand, un mic robot pe nume Nao, fabricat in Franta a fost programat sa interactioneze cu copiii autisti din Birgmingham (UK). Priveste cum au interactionat copiii autisti cu micutul robotel:

Studiile arata ca acesti copii care au autism, gasesc computerele si tehnologia ca fiind mijloace sigure cu care sa interactioneze – mai ales in ceea ce priveste comunicarea si interactiunea sociala.

Robotii pot fi programati pentru a-i invata pe copii limbajul, sa modeleze comportamentul copiilor si sa se joace jocuri.

Personal, cred ca robotii vor fi foarte indragiti de copiii cu autism si ca aceasta roboterapie va avea mult de cantarit in dezvoltarea socio-emotionala si cognitiva a acestor minunati copii.

Daniela Teodora Seucan – profesor psihopedagog

Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Satu Mare

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s